Aardrijkskunde

Vaksteunpunt Aardrijkskunde

Vaksteunpuntcoördinator Marloes van Putten (Regius College Schagen) organiseert activiteiten over onderwerpen uit zowel fysische als sociale geografie. Hiermee wordt een goede mix aangeboden voor zowel ‘verhalen vertellen’ als de leerling zelf laten ontdekken met interessante opdrachten (eventueel in GIS), practica en veldwerk. Wensen en vragen, neem contact op met Marloes! 

Een overzicht van álle activiteiten kun je in de jaarplanning vinden. Volg het Vaksteunpunt Aardrijkskunde op Facebook

Stuur een mail

Vakinhoudelijke activiteiten
29-09-2022:

VB Gedrag van rivieren: theorie en toepassen in stroombak (Leskist)

Met een stroombak kun je voor leerlingen het gedrag van rivieren inzichtelijk maken. In deze bijeenkomst bespreken we hoe “spelen” met zand in een stroombak goed kan worden ingezet in je lessen. Geowetenschapper Maarten Kleinhans gaat eerst in op zijn onderzoek naar gedrag van rivieren waarna we dit vertalen naar lessen rondom de stroombak. Lees meer →

12-10-2022:

Bijeenkomst Schoolbreed Taalbeleid

In deze bijeenkomst voor leidinggevenden, taalcoördinatoren en docenten gaan gaan we in op de manier waarop schoolbreed samengewerkt kan worden aan ontwikkeling van taalvaardigheid. Er wordt ingegaan op vakspecifieke taalvaardigheid en de onderlinge afstemming. Lees meer →

Vakoverstijgende activiteiten
07-06-2022:

VB Hoogwaterbeschermingsprogramma

Het programma Ruimte voor de Rivier is inmiddels afgerond. Het HWBP is het vervolg en wat zijn zij de komende jaren allemaal van plan? Na een inhoudelijke presentatie gaan we op excursie naar de Markermeerdijken die ruim 1,2 miljoen Noord-Hollanders nu en in de toekomst beschermen tegen het water. Lees meer →

12-10-2022:

Bijeenkomst Schoolbreed Taalbeleid

In deze bijeenkomst voor leidinggevenden, taalcoördinatoren en docenten gaan gaan we in op de manier waarop schoolbreed samengewerkt kan worden aan ontwikkeling van taalvaardigheid. Er wordt ingegaan op vakspecifieke taalvaardigheid en de onderlinge afstemming. Lees meer →